دکتر مینا رضایی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / لاغری و تناسب اندام
تغذیه برای گروه‌های سنی مختلف

نیاز انسان به خوراک یکی از احتیاجات طبیعی یا فیزیولوژیک است که مهم‌ترین عامل بقای زندگی و طول عمر می‌باشد. احتیاج به خوراک، دائمی است و ارگانیسم را مجبور می‌کند تا برای بدست آوردن خوراک و رفع گرسنگی کوشش کند

پیاده روی یکی از بهترین فعالیتهای بدنی

یکی از محبوب‌ترین و ساده‌ترین فعالیت‌های فیزیکی در جهان، پیاده‌روی است. این ورزش تقریبا در دسترس تمام مردم قرار دارد که راحت و لذت‌بخش است و نیاز به تجهیزات گران ندارد و همه گروه‌های سنی می‌توانند از آن بهره ببرند و تقریبا در هر مکان و زمانی می‌توان آن را انجام داد

فعالیت فیزیکی سالمندان باید چگونه و به چه مقدار باشد؟

براساس تحقیقات انجام شده، سالمندانی که فعالیت فیزیکی منظمی دارند در مقایسه با آن دسته از افراد کهنسالی که فعالیت فیزیکی انجام نمی‌دهند نرخ پایین‌تری از ابتلا به افسردگی و بیماری‌های قلبی شریانی، فشارخون، سکته، دیابت، سرطان سینه و روده بزرگ و توده را دارند

فعالیت فیزیکی مناسب برای رده سنی 18 تا 64 سال

فعالیت فیزیکی افراد بزرگسال در رده سنی 18 تا 64 سال، شامل اوقات فراغت، جابجا شدن ،راه رفتن یا دوچرخه سواری حرفه‌ای ، کارهای خانه، بازی، ورزش‌ یا تمرینات برنامه‌ریزی شده در محیط، کارهای روزمره خانواده و فعالیت‌های اجتماعی می‌باشد

فعالیت فیزیکی مناسب برای رده سنی 5 تا 17 سال

داشتن فعالیت بدنی و فیزیکی برای همه رده های سنی، با توجه به شرایط فرد الزامی است. کودکان و نوجوانان نیز از این قائده مستثنی نیستند. در این مطلب می‌خواهیم به بررسی نوع و میزان فعالیت فیزیکی در رده سنی 5 تا 17 سال بپردازیم

راز و رمز داشتن تغذیه سالم

برای برخورداری از سلامت جسم، یکی از اولیه مؤلفه ها، تغذیه درست و سالم است. داشتن تغذیه سالم نیاز به رعایت برخی نکات و اصول خاص دارد که در ادامه این مطلب به آنها اشاره می‌شود

فعالیت فیزیکی در کودکان

فعالیت فیزیکی اهمیت زیادی داشته و نقش پر رنگی در کیفیت زندگی و سلامت جسم و روان انسان دارد. انجام فعالیت و پرهیز از بی تحرکی برای تمام افراد از هر سنی ضروری است

اهمیت وعده های اصلی غذایی در داشتن تغذیه سالم

برای داشتن اندامی مناسب و شرایط بدنی سالم، مهمترین مسئله در کنار ورزش کردن، رعایت اصول نکات تغذیه ای است. در این بحث برای نزدیک شدن به داشتن تغذیه سالم، به وعده های غذایی و اهمیت آنها می‌پردازیم

رژیم کتوژنیک یا کم کربوهیدرات چه مزایایی دارد؟

یکی از رژیم های جدیدی که امروزه بسیار در مورد آن می‌شنوید؛ رژیم غذایی کتوژنیک یا کتو است که افراد زیادی برای کاهش وزن از این رژیم غذایی استفاده می‌کنند. در این رژیم غذایی محبوب، برای تسریع در لاغر شدن، از کاهش قابل ملاحظه کربوهیدرات و چربی بالا استفاده می‌شود

واحدهای غذایی به چه معناست؟

متخصصان دانشکده بهداشت عمومی و دانشکده پزشکی هاروارد، بشقاب غذای سالم را ارائه داده‌اند تا مصرف کنندگان را به سمت سالم‌ترین گزینه‌ها در گروه‌های عمده غذایی هدایت کنند

چگونه تغذیه سالم داشته باشیم؟

برای داشتن تغذیۀ صحیح، بایستی آگاهی خود را از آنچه مصرف می‌کنید بالا ببرید، تغییرات لازم در رژیم غذایی خود را مورد بررسی قرار دهید و اهدافی را برای خودتان تعیین کنید. همچنین رعایت تعادل در تغذیه و نظم در ساعات وعده‌های غذایی و میان‌وعده‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است

BMI چیست؟

مهمترین مقیاس برای تشخیص اضافه وزن، شاخص توده‌ی بدنی یا BMI می‌باشد. این شاخص عموماً به منظور دسته‌بندی اضافه وزن و چاقی در بزرگسالان مورد استفاده قرار می‌گیرد. از آنجا که شاخص توده‌ی بدنی برای هر دو جنس و تمام سنین در بزرگسالان یکسان است، مفیدترین مقیاس اضافه وزن و سطح چاقی به شمار می‌آید

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465