زیبایی یعنی ما شدن
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / لاغری و تناسب اندام / پیاده روی یکی از بهترین فعالیتهای بدنی

پیاده روی یکی از بهترین فعالیتهای بدنی

یکی از محبوب‌ترین و ساده‌ترین فعالیت‌های فیزیکی در جهان، پیاده‌روی است. این ورزش تقریبا در دسترس تمام مردم قرار دارد که راحت و لذت‌بخش است و نیاز به تجهیزات گران ندارد و همه گروه‌های سنی می‌توانند از آن بهره ببرند و تقریبا در هر مکان و زمانی می‌توان آن را انجام داد. در جهان فقط درصد کمی از مردم توان راه رفتن ندارند و یا برای راه رفتن نیاز به کمک دارند حتی این افراد هم اکثرا می‌توانند با کمک ویلچر یا افراد دیگر پای در طبیعت بگذارند.

شرکت سوشانس به عنوان یک سازمان در زمينه صنعت سلامت و تندرستي انسان و محیط زیست با 4 زير شاخه گردشگري تندرستي، تندرستی محل كار، آب درمانی و اسپا در حال فعاليت است. کوچینگ سلامت سوشانس، یکی از مراکز مدرن و پیشرفته در اصفهان است که با ارائه خدمات رژیم درمانی، و بکارگیری روشهایی برای لاغری در خدمت مراجعین گرامی می‌باشد. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36681564 - 031 تماس حاصل فرمایید.

مزایای پیاده روی

هیچ‌زمانی برای انجام فعالیت بیشتر دیر نیست. حتی افرادی که تا به حال به فعالیت فیزیکی نپرداخته‌اند، می‌توانند از پیاده‌روی‌های کوتاه‌تر شروع کرده و سپس به تدریج زمان آن را افزایش دهند. همچنین برای کسانی که به دلیل سن بالا و مشکلات سلامتی یا تناسب اندام ، انجام ورزش‌های دیگر برایشان سخت است، پیاده‌روی فعالیت مناسبی می‌باشد.

پیاده روی یکی از بهترین فعالیتهای بدنی

امروزه مردم بیش از پیش به اهمیت پیاده‌روی به عنوان تفریح و ورزش و تاثیر آن در تناسب اندام، کنترل وزن، تقویت هوازی، تقویت ماهیچه و مدیریت استرس پی برده‌اند. به طور میانگین، یک فرد عادی با پیاده‌روی چهار بار در هفته و هر بار به مدت 45 دقیقه و بدون تغییر در رژیم غذایی می‌تواند حدود 8 کیلوگرم در سال وزن خود را کاهش دهد.

ما برای سلامتی نیاز به انجام حداقل 150 دقیقه در هفته فعالیت فیزیکی با شدت متوسط داریم که پیاده‌روی می‌تواند تمام این 150 دقیقه را در بر بگیرد و مزایای آن را برای ما به ارمغان بیاورد.تنها با پیاده‌روی در پنج روز هفته با سرعت متوسط می‌توانید از ابتلا به بیماری‌های بسیاری در امان بمانید.

30دقیقه پیاده‌روی روزانه خطر ابتلا به دیابت را بیش از 50 درصد و خطر سکته را بیش از 25 درصد کاهش می‌دهد. این ورزش ساده حتی خطر ابتلا به برخی سرطان‌ها را کاهش داده و می‌تواند سالانه جان هزاران نفر را نجات بخشد.

علاوه بر فوایدی که پیاده‌روی برای سلامت فردی ما دارد، برای جامعه نیز اثرات مثبتی در بردارد. پیاده روی کردن به جای استفاده از ماشین به کاهش آلودگی، ترافیک و در نتیجه توسعه پایدار کمک می‌کند. به علاوه، می‌توانید دوستان و همسایه‌های خود را بیشتر ببینید و احساس تعلق بیشتری به اجتماع خود داشته باشید. مطالعات نشان داده است این امر باعث افزایش تعاملات اجتماعی، توسعه سرمایه و کاهش جرایم اجتماعی می‌شود. فواید پیاده‌روی تا اندازه ای است که حتی به یک مسابقه تبدیل شده است و قوانین مخصوص خود را دارد.

­شروع پیاده روی

پیاده‌روی به دلیل سادگی و دسترسی آسان، می‌تواند نقطه آغازی برای افراد کم تحرک باشد و آنها را به حرکت بیشتر ترغیب کند.شیوه‌های مختلفی برای گنجاندن پیاده‌روی در برنامه شما وجود دارد.مانند

سعی کنید تا جای ممکن برای پیاده‌روی برنامه‌ریزی کنید تا با اراده بیشتری آن را پیگیری نمایید. حضور یک یا چند دوست در کنارتان، انگیزه بیشتری به شما خواهد داد و می‌توانید یکدیگر را به مداومت در ورزش و بهبود سلامت تشویق کنید.

می‌توانید عضو گروه‌هایی شوید که برنامه‌های پیاده‌روی ترتیب می‌دهند. ملحق شدن به این گروه‌ها نه تنها انگیزه لازم را برای شما به ارمغان خواهد آورد، بلکه باعث ایجاد دوستی‌ها و روابط جدید و مثبت می‌شود و از حضور در جمع حس خوبی به دست خواهید آورد. شما در پیاده‌روی‌های دسته‌جمعی‌،در کنار کسانی حضور خواهید داشت که تصمیم دارند زندگی خود را بهبود بخشند.
سعی کنید برای خود هدف تعیین کرده و آن را یادداشت کنید. هدفگذاری برای حفظ تعهد و انگیزه ضروری می‌باشد.

اهداف خود را برای تندرستی به هدف‌های کوچکتر تقسیم کنید. لذت بردن از موفقیت‌های کوچک به شما برای دستیابی به اهداف بزرگتر انگیزه و امید می‌بخشد.اهداف شما باید در عین چالش‌برانگیز بودن، واقع‌گرایانه باشد. خودتان را باور داشته باشید. باتوجه به اینکه پیاده‌روی فعالیتی با شدت متوسط محسوب می‌شود، معمولا نیازی به چکاپ پزشکی نیست. اما توصیه می‌شود در صورت داشتن سن بالا یا مشکل سلامتی، با پزشک خود مشورت نمایید.

زمانی که مصدوم یا بیمار هستید، حتی اگر یک سرماخوردگی ساده باشد، به ورزش پیاده‌روی نپردازید، چرا که ممکن است باعث بدتر شدن مشکل سلامتی‌تان گردد.
زمانی که هوا بسیار گرم یا مرطوب است به پیاده روی نروید.
هر جلسه پیاده‌روی را با سرعت آرام شروع کرده و در پایان آن نیز سرعت خود را کم کنید.
به خاطر داشته باشید، زمانی برنامه پیاده‌روی موثر است که به تغذیه خود نیز توجه داشته باشیم. کالری سوزانده شده هنگام پیاده‌روی می‌تواند به آسانی با تغذیه ناسالم جبران شود.

انواع پیاده روی

1. قدم زنی

قدم‌زنی به پیاده‌روی راحت با سرعت کم اشاره دارد که در طی آن یک کیلومتر در مدت بیش از 12 دقیقه پیموده می‌شود. قدم زدن برای افرادی که در دوران نقاهت پس از بیماری هستند یا به تازگی شروع به فعالیت فیزیکی کرده اند، عالی است. البته این روش زمانی تاثیرگذارتر است که با سرعتی انجام شود که شخص بتواند بدون وقفه به مدت 30 دقیقه یا بیشتر راه برود. کسانی که از وضعیت فیزیکی مناسبی برخوردارند، باید به سراغ روش قدرتی بروند. همچنین افرادی که به دلیل فعال نبودن، فعالیت خود را با سرعت قدم‌زنی شروع می‌کنند، می‌توانند کم کم سرعت خود را به پیاده‌روی قدرتی برسانند.

2. پیاده روی قدرتی

سرعت فرد به گونه‌ای است که یک کیلومتر را در کمتر از 8 دقیقه طی می‌کند. این نوع پیاده‌روی سطح تناسب هوازی فرد را تقویت می‌کند و ضربان قلب را به میزان مناسب بالا می‌برد. تمرین دادن قلب به این شکل باعث می‌شود پیاده‌روی قدرتی به یک فعالیت هوازی، قلبی عروقی و ورزشی مناسب برای سلامت و تناسب اندام شما بدل گردد. برخی از مزایای پیاده روی قدرتی عبارتند از :

اینستاگرام دکتر مینا رضایی

هر چه تناسب فیزیکی شما بالا رود، انرژی کمتری برای عملکرد موثر خود نیاز دارید، بنابراین احساس خواهید کرد برای کار و تفریح از انرژی بیشتری برخوردار هستید.البته باید توجه داشت که پیاده‌روی تمام ماهیچه‌های بدن را تمرین نمی‌دهد، ولی بر روی ماهیچه‌های پشت بدن شما و شانه‌ها کار می‌کند. بنابراین بهتر است تمرینات دیگری را برای تقویت سایر ماهیچه‌ها به برنامه ورزشی خود در کنار پیاده‌روی اضافه کنیم.

آماده شدن برای پیاده روی

هر بار پای شما با زمین برخورد می‌کند، پاها دو برابر و یک چهارم وزن شما را تحمل می‌کند و تخمین زده شده که یک فرد نسبتا فعال بین 8000 تا 1000 قدم در روز بر می‌دارد. بنابراین کاملا روشن است که استفاده از یک کفش خوب در پیاده‌روی بسیار مهم و ضروری است.کفشی مناسب است که برای پیاده‌روی طراحی شده و از مواد باکیفیت در ساخت آن استفاده شده باشد. قوس کف پا را به خوبی پوشش دهد، اندازه پا و راحت باشد و نیز سبک و انعطاف‌پذیر باشد.

استفاده از کفش نامناسب می‌تواند به مشکلات کمر و پا ختم شود. سعی کنید از یک متخصص در انتخاب کفش کمک بگیرید.بعد از ظهرها به خرید کفش بروید، چرا که پاها در طول روز و بعد از پیاده‌روی شدید، کمی ورم می‌کنند. حتما باید بین بلندترین انگشت و انتهای کفش فاصله باشد تا انگشتان بتوانند به راحتی حرکت کنند. در تصویر شماره 2 به ویژگی‌های کفش مناسب برای پیاده‌روی قدرتی اشاره شده است.

کوچینگ سلامت سوشانس، یکی از مراکز مدرن و پیشرفته در اصفهان است که با ارائه خدمات کاهش وزن و لاغری از جمله تجویز رژیم غذایی کتوژنیک در خدمت مراجعین گرامی می‌باشد. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36681564 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مردوایج ، نبش چهارراه رسالت جنوبی ، مجتمع مرداویج ، طبقه 4
تلفن : 36681564 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
نانوکراتین سرد و گرم مخصوص موهای آسیب دیدهنانوکراتین سرد و گرم مخصوص موهای آسیب دیده

نانو کراتین با تکنولوژی منحصر به فرد نانو و با تأثیر مستقیم بر لایه خارجی مو، ظاهری ابریشمی و رویایی به موی شما میبخشد. ماندگاری طولانی و سازگاری با مو های آفریقایی و خاورمیانه ای از خواص این کراتین است. ... ادامه مطلب

دستگاه کلامازون جهت درمان موهای آسیب دیده و احیای مودستگاه کلامازون جهت درمان موهای آسیب دیده و احیای مو

موی افراد در مواجهه با آلودگی هوا، گرد و خاک، تغییرات آب و هوایی و همچنین استفاده بی رویه از محصولات آرایشی و رنگ مو، خشک و آسیب پذیر می‌ شود.دستگاه کلامازون نوعی دستگاه خشک کن مو است که به عنوان یک کاتالیزور برای سرعت بخشی به روند رنگ، کراتین و تراپی مو مورد استفاده قرار می‌ گیرد. ... ادامه مطلب

میکروپیگمنتیشن چطور انجام می‌شود؟میکروپیگمنتیشن چطور انجام می‌شود؟

میکروپیگمنتیشن یک روش جدید برای ایجاد فرم زیبا و بی‌نقص برای ابروها یا سایر اجزای صورت با کمک تکنیک‌هایی شبیه به تاتو است. میکروپیگمنتیشن برای موارد مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد و فقط مختص ابرو نیست. ... ادامه مطلب

آیا استفاده از ویبراتور می‌تواند موجب لاغری و کاهش سایز شود؟آیا استفاده از ویبراتور می‌تواند موجب لاغری و کاهش سایز شود؟

کاهش وزن و تناسب اندام امروزه به یک دغدغه برای زندگی ماشینی افراد تبدیل شده است. روش‌های زیادی برای دستیابی به این مهم وجود دارد.دستگاه ویبراتور لاغری از جمله راه‌های کاهش وزن و تناسب اندام محسوب می‌شود. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465