زیبایی یعنی ما شدن
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / لاغری و تناسب اندام / واحدهای غذایی به چه معناست؟

واحدهای غذایی به چه معناست؟

متخصصان دانشکده بهداشت عمومی و دانشکده پزشکی هاروارد، بشقاب غذای سالم را ارائه داده‌اند تا مصرف کنندگان را به سمت سالم‌ترین گزینه‌ها در گروه‌های عمده غذایی هدایت کنند.

شرکت سوشانس به عنوان یک سازمان در زمينه صنعت سلامت و تندرستي انسان و محیط زیست با 4 زير شاخه گردشگري تندرستي، تندرستی محل كار، آب درمانی و اسپا در حال فعاليت است. کوچینگ سلامت سوشانس، یکی از مراکز مدرن و پیشرفته در اصفهان است که با ارائه خدمات رژیم درمانی، و بکارگیری روشهایی برای لاغری در خدمت مراجعین گرامی می‌باشد. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36681564 - 031 تماس حاصل فرمایید.

بشقاب غذایی سالم شامل موارد زیر می‌شود :

  1. آب: آب، چای یا قهوه بدون شکر یا با شکر کم بنوشید. مصرف شیر و لبنیات را به یک یا دو وعده در روز محدود کنید. بیش از یک لیوان کوچک در روز آبمیوه ننوشید. از مصرف نوشابه‌های قندی پرهیز کنید. سعی کنید روزانه 8 لیوان آب بی آشامید.
  2. غلات کامل: غلات کامل مانند نان گندم کامل و ماکارونی با گندم کامل یا برنج قهوه‌‌ای بخورید. مصرف غلات تصفیه شده مانند برنج و نان سفید را کم کنید.
  3. پروتئین سالم: ماهی، مرغ، حبوبات و آجیل بخورید. مصرف پنیر و گوشت قرمز را کم کنید و از مصرف سوسیس و کالباس و سایر گوشت‌های فرآوری‌شده بپرهیزید.
  4. سبزیجات: سبزیجات، هر چه بیشتر و متنوع‌تر باشد بهتراست. سیب‌زمینی و سیب‌زمینی سرخ‌کرده جزء این گروه نیستند.
  5. میوه‌ها: میوه زیاد بخورید و سعی کنید رنگ‌های مختلفی از میوه‌ها را انتخاب کنید.
  6. روغن سالم: برای پخت و پز، روی سالاد و سر سفره از روغن‌های سالم مانند روغن زیتون یا روغن کانولا استفاده کنید. مصرف کره را کم کنید و چربی ترانس نخورید.

فعال بمانید. نیمی از راز کنترل وزن تحرک است و نیم دیگر آن، داشتن رژیم غذایی سالم با وعده‌های نسبتاً کم، تا اندازه‌ای که نیاز به کالری شما را برطرف کند.

کنترل سهم غذایی

انتخاب‌های اختیاری

انتخاب‌های اختیاری بخش ضروری یا اساسی الگوهای تغذیه‌ای سالم نیستند. در آن‌ها انرژی بالا، چربی اشباع، شکر یا نمک زیاد وجود دارد. بسیاری از مردم مقدار زیادی از انتخاب‌های اختیاری را به جای غذاهای 5 گروه غذایی مصرف می‌کنندکه نمونه‌هایی از آن عبارتند از:

بیسکوییت‌های شیرین، کیک‌، دسر و شیرینی‌ها، سوسیس و گوشت فرآوری‌شده، بستنی و سایر شیرینی‌های یخی، شیرینی‌ و شکلات، انواع پای‌، همبرگرهای تجاری، غذاهای سرخ‌شده‌، چیپس سیب‌زمینی و سایر تنقلات شور و یا چرب، خامه، کره دارای چربی‌های اشباع زیاد، نوشابه‌های شیرین‌شده با شکر و نوشیدنی‌های انرژی‌زای ورزشی. میزان مصرف انتخاب‌های اختیاری بایستی گاه به گاه و به مقدار کم باشد. اگر شما کوتاه قد و نحیف هستید یا وزن بالاتر از وزن سالم دارید و فعالیت فیزیکی‌تان کم است، ممکن است در الگوی غذایی شما جایی برای هیچگونه انتخاب اختیاری وجود نداشته باشد و نیاز به کم کردن مصرف این مواد غذایی داشته باشید.

واحدهای غذایی به چه معناست؟

آدرس اینستاگرام دکتر مینا رضایی

کنترل سهم غذایی

چشمان خود را آموزش دهید. پرورش چشم برای اندازۀ پرس‌های غذایی در منزل و نیز زمانی که بیرون غذا می‌خورید یا هنگام شرکت در رویدادهای اجتماعی و مکان‌هایی که ممکن است سهم‌های غذایی بسیار بزرگ بوده یا غذا به صورت نامحدود موجود باشد، کمک کننده می‌باشد. پرس‌های استاندارد غذا عموماً بسیار کوچکتر از آنچه هستند که در رستوران‌ها سرو می‌شوند و یا حتی آنچه شما در منزل به آن عادت دارید.

ظروف غذاخوری خود را عوض کنید. بشقاب‌های بزرگ می‌توانند این حس را ایجاد کنند که سهمی بزرگ مقداری صحیح است. اما سرو غذا در بشقاب‌های کوچکتر می‌تواند یک پرس کوچکتر غذا را بیشتر نشان دهد. از سرو غذا به شیوه خانوادگی بپرهیزید. به جای آوردن کاسه یا ظروف سرو غذا روی میز شام، در آشپزخانه سهم افراد را در هر بشقاب سرو کنید، به گونه‌ای که برای پرس اضافی بازنگردید.

فقط به غذا خوردن بپردازید. انجام هر کار دیگری ضمن صرف غذا می‌تواند باعث شود بدون اینکه حتی متوجه شوید، بیشتر بخورید. به علاوه، نمی‌توانید احساس خوشایند سیری همراه با تمرکز روی غذا را تجربه کنید. غذا را در فضای پرنورتری میل کنید. یافته‌های تحقیقات حاکی از آن است که لامپ‌های کم‌نور هنگام صرف غذا می‌توانند باعث بیشتر خوردن شما شوند. شما نمی‌توانید نور رستوران‌ها را کنترل کنید؛ با این حال، در منزل خود از لامپ پرنور استفاده کنید.

دکتر مینا رضایی بنیانگذار کوچینگ سلامت سوشانس، آماده خدمت رسانی به مراجعین محترم در زمینه های پوست، زیبایی و لاغری می‌باشند. لطفا جهت تعیین نوبت و کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با مرکز پوست، مو، لیزر و لاغری دکتر مینا رضایی با شماره تلفن 36681564 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مردوایج ، نبش چهارراه رسالت جنوبی ، مجتمع مرداویج ، طبقه 4
تلفن : 36681564 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
زیبایی درونی چیست ؟زیبایی درونی چیست ؟

زیبا در طبیعت یک جنبه ذاتی دارد و در دل آن نهفته است. همیشه وجود دارد ولی همیشه نمی توان آن را دید شکلهای خود را عوض می کند گاهی نابود و دوباره متولد می شود و با انسان رابطه تنگاتنگی دارد ... ادامه مطلب

اهمیت مو در زیبایی بانواناهمیت مو در زیبایی بانوان

اهمیت مو در زیبایی بانوان و نقش آن در ایجاد اعتماد به نفس در خانم ها بر کسی پوشیده نیست. داشتن موی سالم و درخشان زیبایی بانوان را دو چندان می کند. مو از قسمت های مختلفی تشکیل شده است. یکی از نکات حائز اهمیت در بانوان نگه داری موهای خود و رسیدگی به آن است ... ادامه مطلب

لاغری موضعی با مزوتراپی چیست؟لاغری موضعی با مزوتراپی چیست؟

افراد، روش‌های مختلفی را برای کاهش وزن به کار می‌بندند؛ اما غالباً اکثر این روش‌ها برای دست‌یابی به نتایج مطلوب، مؤثر واقع نیستند. حتی اگر افراد مقدار اندکی وزن کم کنند، بدن معمولاً به شکل و فرم مورد نظر درنمی‌آید. چربی‌های موضعی بزرگ‌ترین مشکل و مانع برای لاغری هستند. ... ادامه مطلب

هدف روانشناسی مثبت گراهدف روانشناسی مثبت گرا

در روانشناسی مثبت خصوصیات مثبت و عملکرد صحیح انسان‌ها را مورد مطالعه قرار می‌دهیم و بر روی مواردی تمرکز می‌کنیم که کمک می‌کنند زندگی ارزش زیستن داشته باشد ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465